Qualcomm'un Snapdragon X2 Yenileme Planları Sızdırıldı
Snapdragon X2 işlemci ailesinin yeni bir güncellemeye tabi tutulacağı ve X3 serisinin erteleneceği bilgisi sızdırıldı. Qualcomm, bellek kıtlığı nedeniyle stratejik bir değişim yapıyor.
Henüz resmi bir onay gelmedi ama Qualcomm'un mevcut Snapdragon X2 işlemci ailesini geliştirmek için yeni bir güncelleme üzerinde çalıştığı ve X3 serisinin lansmanını ertelediği iddiaları ortaya atıldı. Şirket, bu kararı alarak küresel bellek kıtlığının etkilerini azaltmayı hedefliyor.
Sızdırılan bilgilere göre, Qualcomm yeni nesil Snapdragon X2 işlemcilerini Mahua, Glymur ve Kalambo mimarileri üzerine inşa ediyor. Bu yeni seride, performans optimizasyonları ve daha yüksek saat hızları sunan 10 ve 12 çekirdekli seçenekler bulunacak. Özellikle Glymur mimarisi, performans odaklı kullanıcılar için amiral gemisi konumunu koruyacak şekilde tasarlanıyor.
Qualcomm'un bu yenileme stratejisinin, 2027 yılının başlarında sona ermesi beklenen küresel bellek kıtlığına bir yanıt olarak şekillendiği düşünülüyor. Bu dönemde rakipleri Intel ve AMD de yeni nesil platformlarını tanıtma hazırlığı içinde. Dolayısıyla, Qualcomm'un bu hamlesi pazar payını koruma amacını taşıyor.
Fakat, bu bilgilerin doğruluğunun henüz kesinleşmemesi nedeniyle, Qualcomm'un stratejisinin başarısını değerlendirmek için resmi açıklamaları beklemek daha mantıklı olacaktır.
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın!